Podstawy diety wegetariańskiej

Dieta wegetariańska w swym podstawowym założeniu opiera się na całkowitym wyłączeniu z codziennego jadłospisu mięsa. Dozwolone jest z kolei spożywanie ryb. W swej najostrzejszej formie, czyli weganizmie z diety oprócz mięsa należy wykluczyć również wszystkie produkty pochodzenia zwierzęcego czyli chociażby mleko, jaja czy sery. Wiele osób oburza się na taki sposób odżywiania, twierdząc iż jest on niezdrowy ponieważ uniemożliwia dostarczenie organizmowi wszystkich składników niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. Stwierdzenie takie nie do końca jest prawdziwe, gdyż spokojnie można produkty mięsne zastąpić innymi. Rzecz w dużej mierze rozchodzi się o białko, które jest podstawowym budulcem mięśni człowieka. Oprócz mięsa dużą zawartością białka cechuje się chociażby soja czy soczewica. Spożywanie dużych ilości tych produktów w zupełności wystarczy aby zaspokoić zapotrzebowanie na produkty białkowe. Bez względu na to czy stosowana jest dieta wegetariańska czy inna, przede wszystkim należy pamiętać o spożywaniu zbilansowanych posiłków bogatych w substancje odżywcze i witaminy.

Zostaw komentarz do artykułu